vendredi 13 novembre 2009

Jabier Muguruza












In « Balade en Pays Basque », het ter ziele gegane radioprogramma van mijn vriend Alain, hoorde ik meermaals liedjes van Jabier Muguruza.

De broer van de beroemde en beruchte rockster Firmin Muguruza brengt zachte luisterliedjes en durft ook wel eens, en helemaal niet slecht, Leonard Cohen coveren!

Maar na het verdwijnen van mijn lievelingsprogramma, bleef er enkel YouTube over om Jabier te horen (en te zien!). Een zoektocht langs Belgische platenwinkels leverde enkel afgelopen hakken op! Niks, niets, geen enkele Jabier te bespeuren…
In oktober kreeg ik weer hoop! Een vriend vertrok weldra naar het geliefde Baskenland en hij was bereid mijn verlanglijstje op zak te steken!
Maar… Jabier Muguruza lag er niet meer in de platenrekken… Uitverkocht?

Een beetje moedeloos “Googelde” ik, op zoek naar Jabier, met steeds dezelfde song op de achtergrond: ♪Maite zaitut, ez
Ha! Op “Deezer” kon ik de hele CD “Abenduak 29” beluisteren wat mij nog meer frustratie bezorgde! Hoe aan die CD geraken?

Op 7 november, feestdag van de heilige Xalbador, ontdekte ik toevallig de webstek

http://www.resistencia.es/

RESISTENCIA… Mmm...

De hele webstek was dan wel in het Spaans maar ik begreep meteen dat het hier om de verdeler ging die mij die gegeerde CD zou kunnen bezorgen. Ik ontdekte dat er zelfs een spiksplinternieuwe CD uitkwam!
Er bleef me niets anders over dan deze verdeler te contacteren, in het Frans!
Maandagmorgen vond ik al een vriendelijk mailtje en in minder dan geen tijd was de bestelling van drie CD’s geregeld!

Vanmorgen, 13 november, werd het waardevolle pakje me geleverd!

En nu…? Genieten☺


http://www.youtube.com/watch?v=Mj4vBzG1KJU

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire